lördag 10 juni 2017

Nedmontering

Det tog sin lilla tid, att montera ned hemmabygget. Det var
skruvar och spik, kors och tvärs i hela växthuset. Började igår
efter jobbet och på´t igen direkt på morgonen idag. Ett tag kändes
det lite hopplöst. En buske som klättrade över halva växthuset
försvårade nedmonteringen. Och det sista så ramlade en kort-
sida ned och spräckte två rutor. Tråkigt. Men på det stora hela
gick det till slut bra. Allt är uppe i stugan och nu börjar det
svåra känner jag. Vart ska det stå? Jag har ett par tre ställen som
jag skulle tänka mig. Inga förhastade beslut. Tänk stort. Kanske
vill utveckla detta en dag. Om jag ändå var trädgårdsarkitekt.
Sen behöver växthuset ett passande namn. Ja, det måste det
faktiskt. Den gamla husvagnen som vi hade, "ägget", döpte vi
till Runda Hulda. Inga förhastade slutsatser här heller. Jag säger
som Ernst. Jag får helt enkelt sätta mig ned och känna in allt ;)
Detta är sommarens byggprojekt.






13 kommentarer:

  1. Så klok du är som sätter dig ner och känner in var du vill ha växthuset. Då brukar det bli bra i slutändan. Mitt står lite skyddat så vi kan äta frukost och middag där på sommaren. Maken har döpt vårt till Snosanbo efter sitt smeknamn på mig. Mysigt med ett eget namn på växthuset.
    Ha det så gott och lycka till med beslutet !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man ska namna det. Roligt att din man var med och tyckte till. Annars brukar inte män vara mycket för sånt, eller? Plus till maken din ;)
      Petra

      Radera
  2. Vilket fint lite växthus, bör synas och visas upp som blckfång trädgården, inte gömmas i nåt hörn.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anette. Jag känner också så. Jag vill se mitt växthus med möjlighet att det ska växa runtomkring.
      Ha en fin lördag kväll.
      Kram Petra

      Radera
  3. Så roligt med växthus. Tycker precis som du att huset ska visas upp.

    Kommer följa hur allt går med huset.

    KRam Kamilla

    SvaraRadera
  4. Klart det ska synas. Så fint! Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Klart det ska synas. Så fint! Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vilket roligt och spännande projekt! Kommer bli så fint!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det Anna :)
      Kram Petra

      Radera
  7. Så fint det kommer att bli och du kommer att stortrivas, det är härligt med växthus. Skall bli spännande att höra vad växthuset kommer att heta.
    Ha en härlig vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Kul med lite projekt, hoppas vi får se hur det blir.
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera