torsdag 25 maj 2017

Böcker från Ebes förlag

Det här med att ge ut en bok är för mig en stor händelse. Jag
är verkligen imponerad av människor som skriver en bok och
får den utgiven. Kanske att det i dagens läge inte har samma
"status" som tidigare, då de stora förläggarna hade makten om
vem som skulle bli utgiven eller inte. Eller förresten, varför
skulle dom ha makten om vem som skulle bli utgiven eller
inte. Jag tycker det är rent ut sagt, skitbra, att det ploppar upp
förlag lite här och där som ger alla och envar som vill skriva
en bok, chansen att bli utgiven.
Ebes förlag är nytt för mig. Och jag har två böcker därifrån
som jag ser fram emot att läsa. En feel good roman som handlar
om att våga stå upp för sig själv, av Pernilla Lindkvist. Och en
självupplevd självhjälpsbok i romanform av Therese Nilsson.
Tack Ebes för att ni ger författare chansen.


6 kommentarer:

  1. Roligt med lite nya författare, ser framemot din rescention sen när fu läst dem. :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, inte sett innan. Bra tips! Mimmi

    SvaraRadera
  3. Tack för de fina orden, Petra! :)
    Hoppas att du kommer att tycka om dem.

    Vänligen,
    Eva-Karin Berglund
    Ebes förlag

    SvaraRadera
  4. Jag blir så glad över att du väljer att läsa just min bok. Hoppas den ger dig några konkreta tips. Kram Therese Nilsson

    SvaraRadera
  5. Samma här, otroligt imponerad av det!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul med alla små bokförlag som har poppat upp! Tänk så många pärlor vi annars skulle ha missat.

    KRAM Anna

    SvaraRadera